Вашар, а на вашару …

 

 

Иницијални тестови, а и тестови постигнућа стандарда, како се код нас зову, не оцењују се. Провера знања по областима, писмени задаци, говорне вежбе…све су то мерни инструменти за проверу усвојених знања и вештина . Мада, још ми нико није објаснио зашто се пишу тестови постигнућа стандарда за предмете који још немају усвојене стандарде. Онда се наставници који предају обавежу да сачине те тестове, као да су обучени, а нису. И ко је одговоран за то? И зашто се негде пишу по четири таква теста у школској години? И зашто неки оцењују те тестове? И зашто…зашто се ћути о томе….

Увек ме пратило питање како да контролне вежбе не буду узрок страха и стреса код мојих ђака. Могуће је простом променом распореда клупа, или разнобојним папирима на којима су задаци учинити нешто. Зашто не подсетити ученике још једном на шта да посебно обрате пажњу, који део градива је битан у задатку…

Увек ми се чинило да је за предмет који предајем мало предвиђених часова за увежбавање градива. Највише проблма задаје усвајање речи и увежбавање образаца. Обично се користе различити типови табела, задатака са допуњавањем, променом категорија лица , рода и броја….све је то разрађено у уџбеницима из граматике који се до седмог разреда основне школе називају Поуке из језика и правописа…

Покушала сам да метод креативне драме у најједноставнијем облику укључим у моделе писмених вежби, усмених вежби, понављања градива. У првом полугодишту петог разреда један део градива је везан за придеве као предикативе и атрибуте. После обраде и увежбавања на задацима из уџбеника, један час сам одвојила за нашу тему о вашаришту, као делу наше драме. Час увежбавања. Час припреме за нову сцену. Градимо текст. Текст се стално мења и допуњује.

Овај унос је објављен под драмски метод, за наставник, креативна драма, настава, српски језик, Uncategorized. Забележите сталну везу.

Постави коментар