Ритам и незавршена прича

Ритам свакодневице, ритам покрета, мисли и осета. Јутра зимска као ове недеље што су…капе, рукавице, чизме. Сиво небо, тмине, понека барица на асфалту..

Свакодневице покрет, ритам…речи ритам дакле…прича..

Сместили смо сцену у окружење познато. На обалу реке Тисе, на вашариште… То су места карактеристична за овај град, деци су блиска и позната. Свако има своје доживљаје у различитим временским распонима, баш за ова места везане..

Један од специфичних проблема у настави јесте овладавање лексичким фондом српског језика. Подразумева се да су то фреквентне речи којима се споразумевамо свакодневно. Али проблем настаје када деца усвоје речи учећи их напамет, у низу, а не умеју да их употребе у реченици.

Најилустративнији су примери глагола. Дете ће усвојити значење глагола у инфинитиву, на пример глагола: учити, седети, читати, писати, ужинати, али ће врло тешко осетити разлику између лица, када употребљава ове глаголе у презенту. Или ће му бити тешко да разликује род, када глаголе треба употребити у перфекту. Мађарски језик не познаје разликовање рода у перфекту.

И тако имамо занимљиву ситуацију, да ученици уче напамет низове речи, или пишу писмену проверу, а не умеју да функционално користе научено.

Зато сам за следећи корак узела технику кључних речи. Идеја је следећа: ученици ће иѕдвојити низ кључних речи које су везане за тему, а онда ћемо покретима, звуцима те речи да усвојимо и да од њих сачинимо основу драмског текста.

Први кроки текста сам написала ја. Повремено користећи народне брзалице и стихове песника за децу ( Душан Радовић, Љубивоје Ршумовић)

Поделила сам ученицима листове на којима је била једна незавршена прича..Поједини делови се допуњују речима и реченицама. Поједини делови се цртају. На крају сам тражила да се напише 10 најважнијих речи за причу коју су деца завршила сама, у паровима, или у групи по четворо. Опет сам прихватила њихове сугестије.

Ево текста незавршене приче.

Наставак следи као звучни запис…

Advertisements
Овај унос је објављен под драмски метод, за наставник, креативна драма, настава, српски језик, Uncategorized. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s