Негде? Где? Од куда? Куда?

Просторних одређења загонетке истраживали смо протекле недеље. На питање: Где?, одговора има различитих.

Учионица је једно од интересантних места. Сваки део има своју привлачност. Неке клупе су интересантније. Светлост не пада под истим углом у све ћошкове. Важно је оставити неки траг, да си био ту…нешто записати на клупу, оставити поруку неком из другог разреда. Сви разнородни утисци које уносимо у свест, у тренутак садашњости, када се налазимо у учионици, подстакли су ме да унесем у њу и сценичност.

Учионица може примити у себе и одређења неког другог простора.

Поставивши питање:- Где смо? одшкринула сам врата. Радозналост нам je свима урођена.

Поделила сам папире за цртање, и прихватила сугестију својих ђака да би неки од њих желели да раде у пару, а не сами.

IMG_20131029_080442

У својим размишљањима како да реализујем своју идеју, сетила сам се метода мапе ума.

 Moj блогна којем преузимам чланке колега и сакупљам грађу, место је где можете пронаћи линк за књигу браће Бузан.

Оно што се мени било занимљиво је основна концепција овог метода која се заснива на асоцијативном повезивању разнородних утисака које може подстаћи нека тема. Све се реализује цртежом у коме су важни слова, бројеви, симболи, боје…Користе се облици и ознаке који се могу међусобно замењивати.

Учинило ми се да је то у учењу Српског као нематерњег језика један од начина да се развију менталне способности ученика за класфиковање, јасноћу, комбиновање различитих елемената.

Када сам добила завршене радове, урадила сам прву ревизију. Три поља су се отворила: спотрски терен, природа, и унутрашњи простори (соба, сала за плес).

Нису сви ученици разумели шта се тражи. Један део њих је детаљно нацртао простор, реалистички и прецизно. Два рада су користила разлагање на сегменте, сличице, слично стрипу. Али већини је дата слобода у изражавању много значила.

IMG_20131029_080856

На следећем часу сам одабрала следећу тему.

Ослободили смо један део учионице, и поставила сам следећи задатак:

– Сада треба да покажете неке покрете из спортова, карактеристичне.

Једна девојчица је питала да ли може и неки балетски покрет, допустила сам.

Тако су у наредним минутима на том делу учионице деца испробавала различите могућности покрета из одређене категорије.

Следећи задатак који сам поставила, био је да повежу неки од покрета са емоцијама, да видимо изражајност неку, причу неку

Овде су ђаци комбиновали задати покрети са неким новим из свакодневице. Правили су мини ситуације из свакодневног живота. Уствари, у овом задатку се највише видело како деца замишљају сцену, и шта се ради на сцени. Неко своје претходно искуство су применили у новом тренутку.

Ово је и за мене било значајан део часа, јер сам пронашла тему за радионицу:

“Потрага”

Тражимо речи, реченице за нашу причу.

Учимо језик. Слушамо језик. Разумевамо га.

Потрага за текстом мој је задатак. Мислим да ће делимично у томе учествовати и моји ђаци.

Сад нам следи мала пауза. Да се напише текст. Да пробамо сцену прву.

Advertisements
Овај унос је објављен под драмски метод, за наставник, мапе ума, настава, покрет, српски језик, Uncategorized и означен са . Забележите сталну везу.

Једно реаговање на Негде? Где? Од куда? Куда?

  1. Nauči engleski каже:

    Vrlo zanimljiv pristup nastavi.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s